Noni, tehdääs nyt taas yksi asia selväksi heti alkuunsa:

Ajetaan ramppia alas isommalle tielle, rampin jälkeen on yleensä ison tien kyljessä muutaman sadan metrin kiihdytyskaista. Eikö niin? Noniin, hyvät lapsukaiset, vaikka on varmaan ihan helevetin vaikeaa päätellä kyseisen asfalttipätkän nimestä, on kyseessä nimenomaan kiihdytyskaista, EI jarruttelukaista! Ja koska asia ei tunnu vieläkään menevän perille, kiihdyttäminen siis tarkoittaa toimenpidettä, jossa vauhti lisääntyy! Ko. kaistan tarkoitus on sovittaa oma nopeus liikennevirran nopeuteen, joka siis ei tarkoita sitä että odotetaan koko kolmen kilometrin jono moottoritiellä blokaten ne takana kärsivät 5 muuta autoa, jonka jälkeen sitten valutaan etanan vauhtia jonon perälle.

Vilkku päälle! Siitä se liikennevirta huomaa että nyt tullaan. Ja jos nopeus on oikea, kaikki sujuu ongelmitta. Ja on muuten sitten ihan turha soitella meikäläiselle mitään torvea, kun lyön jarruvalojenne paisteessa kiihdytyskaistalla kaasun pohjaan ja koukkaan vasemmalta ohi. Olen allerginen punaiselle valolle väärässä paikassa. Perkele!